2012-05-09
 16:40:07

Tvärskogskorna gillar fotboll,

Igår var vi i skogen och kollade på fotboll. Det var ett gäng människor och kor. Japp. Mitt under första halvlek kommer 30 kor springandes bort mot planen och ställde sig uppradade längs med planen och tittade intresserat på fotbollen. Jag ljuger inte om jag säger att hela publiken fick sig ett gott skratt..

Matchen vann vi iaf enkelt mot team södermöre. 1-5 stod det på tavlan när domaren blåste av matchen, vilket betyder att vår kära bonde nere i målet räddade två av deras tre straffar. Gott!
Sofie även kallad hobbytysken stod för ett äkta hattrick innan Hilda och Totti satte dit varsitt. Välbehövligt med lite mål, även om vi kunde satt dit några till..
Nu får vi vänta och se vilka som blir vårt nästa motstånd i smålandscupen, och så länge fokuserar vi fullt mot nästa match. Hovås/billdal kommer till Hansabygg arena på söndag em, och jag och många andra liffare tycker att det är dags för årets första vinst i div 1.

Idag har jag kunnat gå helt utan kryckor och det tackar jag (och mina händer) hjärtligt för. Idag har inte knät svullnat upp så mycket heller så det går åt rätt håll! Väntar ivrigt på mitt återbesök till sjukhuset så jag får lite besked om operationstid och annat. Under tiden tränar jag så gott jag kan. Musklerna ska fan inte göra nåt annat än stanna kvar på mitt ben. Där dom hör hemma!

Efter ett par timmars hårdplugg (och stekande) ute på altanen hemma i smedby idag ska jag nu ta mig en liten dusch och sedan bege mig ut till lindsdal för att titta på kvällens träning. Sen blir det hockeyhäng hemma hos mig med fina vänner ikväll. Gott!
Ha de braoo :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: