2012-05-16
 19:13:22

Återbesök,

Onsdag den 16 maj betydde återbesök på sjukhuset för Åsa. Jag var nervös att läkaren skulle säga att jag inte var tillräckligt stark eller hade för dålig rörlighet i knät, men det var tydligen inte det jag skulle behöva vara nervös för. Både styrkan och rörligheten var bra, däremot var läkaren osäker på om menisken inte var som den skulle.. Så nu får jag vänta på att få komma tillbaka och göra en magnetröntgen. Är det mer än bara korsbandet som är skadat så krävs en akutoperation inom 1-2 veckor. Jag hoppas så jävla mycket att det "bara" är korsbandet, för enligt läkaren är det oftast meniskskador som ger komplikationer efter operationen. Jag ska inte ha några komplikationer, för jag ska tillbaka till fotbollen. Så det så. Knäjävel.

 

Just nu ligger jag i soffan med knät i högläge. Eftersom min lägenhet såg ut som skit efter att ha varit helt invalido, var jag ju tvungen att städa idag. Storstäda alltså. Och det gjorde jag, i mitt vanliga tempo, så nu har mitt knä sagt ifrån. Stort som en boll och värken är tillbaka.

Som tur är så är maten på G i ugnen och sen kan jag hänga i soffan hela kvällen :)

 

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: