2012-05-05
 21:54:22

Ambulans, sjukhus, tårar,

Nemen dagen blev inte alls som jag hade tänkt.. Hann spela i 30 minuter.. Ska sätta ner vänster fot och gå in i en duell med höger fot, och när jag sätter ner foten viker sig benet och jag hör att det smäller till som fan och smärtan går ju inte att undvika.
Blev utburen på bår, in i omklädningsrummet, Hesse försöker känna på knät men det går inte. Jag är medveten men fan så långt bort. Svimfärdig och mår illa. Smärta.

Ambulanskillarna kommer och ger smärtlindrande. Fortfarande svimfärdig. Smärta. Mår illa. Mer smärtlindring. Smärta. Mår illa. Svimfärdig.
Upp på ambulansbåren. In i ambulansen. Mer smärtlindring. Svimfärdig. Smärta.

Till slut känner jag varken höger eller vänster ben, huvet snurrar och vi är tydligen på akuten. Får ett rum. Mamma kommer. Pappa kommer. Sjuksköterskor kommer. Läkaren kommer.
Jag sover, är vaken, är glad, är ledsen, har ont, har ingen känsel alls.
Vänta på röntgen. Förflyttad till rullstol. Smärta. Upp till röntgenavdelningen. Förflyttad till sängen. Smärta. Vänd knät. Smärta. Vänd knät. Smärta. Vänd knät. Smärta. Ner i rullstolen. Smärta. Ner till akuten. Upp på sängen. Smärta. Mår illa. Svimfärdig.

Vänta på röntgenbilderna. Långtråkigt. Svimfärdig. Mår illa. Smärta.

Läkaren kommer, med den där "jagharetttråkigtbeskedminen", sätter sig på stolen bredvid sängen. Säger: inget var brutet som vi kunde se på röntgen. Men när jag kände på ditt knä så kändes det ganska så tydligt att korsbandet är av.
Tystnad.

Korsbandet är av. Korsbandet är av? Korsbandet är av!

"Åsa, det blir ingen mer fotboll för dig i år. Du får komma tillbaka om tio dagar och träffa en läkare som gör korsbandsoperationer så bestämmer han när det blir operation. Men förhoppningsvis är du så pass stark redan att operation kan bli av om några veckor."

Operation. Operation? Operation!

Nejnejnejnejnejnejnej. Inte jag. Jag ska träna fotboll på måndag. Spela match på tisdag. Träna på onsdag. Träna på fredag. Spela match på söndag. Väl?

Inte nog med den smärtan i huvet. Nu är smärtan tillbaka i knät. Det blir en lång natt..

Tack för alla fina sms, ord och hälsningar! Det betyder mycket! Nu ska jag snart ta mina kryckor och hoppa bort till sängen. Hoppas ni haft en mycket bättre dag än mig!!


Linnea

Så himla tråkigt Åsa! Jag blir så ledsen för din skull. Du får jobba extra mycket med hjärnan när du inte kan jobba med kroppen. Stor kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: