2012-03-08
 22:32:33

Internationella kvinnoåret,

Just det. Det var den där internationella kvinnodagen idag. Och inte var det någon som visade någon vidare skillnad för det. Så jag kände att jag var tvungen att göra nåt.

Så jag bestämde mig för att köpa lite blommor till mig själv.
Men sen kom jag på att grejen med dem här dagen är sjuk? Varför ska man ge kvinnorna EN speciell dag om året då vi ska få känna det som att vi lever i ett jämställt samhälle. Bla bla.

Ta tag i det själv. 365 dagar på ett år. Jag har själv sett till att det är rättvist ställt mellan både tjejer och killar i mitt liv. Jag är noga med det. Varje dag.

Så jag har alltid låtit alla killar i min närhet få veta att dom är sämre, lite mindre värda. Att dom spelar tråkig fotboll, är svaga och sjukt långsamma. Att dom ska jobba mer än tjejer för en mindre lön.

Sjukt rättvist. Tycker jag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: