2012-03-18
 09:54:07

Älskade RB-kollegor,

Igår 14.57 fick jag meddelandet "kan du vara domare åt oss 16.00 i spelefanten?"
Mina gamla kollegor på riksbyggen skulle ha lite företagsdag igår, så dom startade med en fotbollsmatch. Min gamla arbetsplats KDC mot förvaltningen. Jag har ju liksom aldrig dömt innan, men dom klargjorde att dom bara behövde någon som motverkade bråk...

Med en visselpipa i handen, ett gult och ett rött kort i fickan, och omringad av 30 laddade och galna grabbar blåste jag igång matchen. Det gick bra, eller det gick okej. Överladdade grabbar spelar ingen "fin" fotboll, och med feltajmade tacklingar från alla håll är det svårt att veta åt vilket håll man ska blåsa.. Haha.
Sjukt förvånande blev det ingen ambulansfärd, inga brutna ben, armar, eller hjärnskakningar.. Lite trötta grabbar när matchen var slut bara.
Matchen vann förvaltningen med 9-6..

Efter min heroiska insats att hoppa in i sista sekund blev jag inbjuden på firmafest på jobbet på kvällen, och när man varit ifrån dom kollegorna ett år så vill man vara med. Det bjöds på mat och dricka (kolsyrat vatten för min del), sång, dans och massa massa prat. Gud vad jag har saknat mina kloka Riksbyggenvänner!

Strax efter tio drog jag mig hemåt för att börja ladda inför matchen idag. Svenska cupen borta mot Landsbro!
Nu har jag fixat lunchlåda till bussen, till ikväll när jag kommer hem och till skolan imorgon. Älskar storkok! Haha :)
Kaffe, vattenflaska, frukt och film är även nerpackat så nu är jag redo för en heldag med Liffen!! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: