2012-01-19
 11:33:42

Fördelar med skolan,

Nu har jag gått i skolan i hela två dagar. Det känns toppen! Varför?

  • Du kan sova hur länge du vill (nästan, om du inte har föreläsning)
  • Du kan sitta och läsa tidningen i lugn och ro på morgonen (eller vilken tid du vill för det är du som lägger ditt schema.
  • Du träffar massa nytt folk från hela Sverige.
  • Du får lära dig saker om något du faktiskt tycker är kul (förhoppningsvis)
  • Du får äta billigare på vissa ställen.
  • Du får dricka billigare på vissa ställen.
  • Du får känna att det är okej att faktiskt gå runt med en nolla i pannan en hel kväll. I din egen stad. För du är en student och en nolla...
  • Du kommer tycka det känns helt okej att dansa på bord, en fönsterbräda eller något annat. För du är en student, och du kommer inte vara ensam.

Det finns säkert 2759 andra anledningar till att det är kul att plugga, men eftersom jag har varit en student i två dagar har jag inte riktigt fått igång hjärnan. Men det kommer väl. Så jag kanske återkommer med en del 2 på min fina lista. Men än så länge får ni nöja er med den här.

 

Ps. Sa jag att jag älskar 2012?




Maja

Och du får gå på nation om du åker till Uppsala och hälsar på ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: