2012-04-27
 09:47:55

Mental träning och viljan att bli singel,

Mental träning med Maria Kehagia igår igen. Jag vet inte, men det har aldrig varit min grej det där. Positiva målbilder? Ja jag försöker. Men det går alltid åt helvete när jag ens försöker.
När jag ska sätta upp en positiv målbild innan match eller träning, så sätter jag ju "jag ska vara bäst", det är väl inte så lustigt tänker ni. Ne, men då menar jag bäst. På allt. Om jag då börjar matchen med en missad passning, en förlorad duell och ett dåligt skott då har jag ju inte varit bäst. Och då blir jag förbannad istället och min match är förbi.

Knäpp? Jaaa ganska. Funkar det bra för mig? Neeej inte särskilt. Jobbar jag med det? Varje dag. Vill jag fortfarande vara bäst? Ja absolut.

Utan viljan kommer vi ju ingenstans. Och jag skulle inte se någon mening med att spela fotboll om man inte varje gång vill vara bäst. Måste bara lära mig att tänka om. Och jag är på god väg. När det gäller fotbollen iaf...

Men ibland, nojar jag sönder precis allt, och när man är i den situationen, som nu, då vill jag bara göra slut med min hjärna. Slänga den på golvet. Hoppa på den. Hårt. Och bara låta den ligga kvar där.
Nu är ju det faktiskt ganska så omöjligt, så vi får väl börja med parterapi istället. Någon som vet någon bra?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: