2011-11-08
 10:16:45

Sammanfattning,

Heeeeeeeeej!
Nu har jag suttit har i evigheter och lagt upp lite bilder. Finns manga manga fler, men det tar sjukt lang tid sa ni far noja er med dom har sa lange.. :)
Jag fick klagomal fran mitt resegang igar for att jag missade en del detaljer fran var resa an sa lange. Sa som den goda van jag ar sa ska jag nu beratta lite for er vad vi har varit med om och vad jag (och Madde) far sta ut med varje dag i detta gang...



- Rabiesgrannen: En av australiensarna till grannar blev biten av en rabieshund precis utanfor hotellet och fick aka till sjukhuset for spruta. Vi ar nu livradda for varenda liten hund vi ser....

- Daniels mordforsok pa Madde: Daniel var millimeter fran att kora ihjal Madde under surfingen. Detta ar ett trauma for bade Madde och Daniel som i sista sekund slangde sig av bradan. Tack for det!

- Daniels basketlinne: Jag tror man ar trott om man betalar 300.000 rupiah for ett basketlinne som man skulle kunnat fa for ca 30... Daniel gjorde killen rik iaf! Snallt det!

- Tomas har lite problem med att veta vilket land han ar fodd i. Nu har vi under resans gang fatt hora att han ar svensk, hollandsk, balines, australiensare, tysk. Sen att han skulle vara nagot av en surfgud da...

- Vi tjejer har fatt hora en del om killarnas "sjukt dyra" ol som kostade nagra hundratusen mer an deras mat pa Hard rock cafe. Tabbe skulle jag saga att fraga servitrisen vad han kan rekommendera.. Men det ar ju bara jag. :)

- Vi blev faktiskt efterlysta pa flygplatsen i Hong kong. Inte manga som blivit det!

- Tomas har i princip bott halva semestern inne i sin sang. Sovande. Att vi andra har legat ute i solstolarna och sovit har inte lockat denna man som hellre ser en vit vagg an en underbar pool.

- Otroligt mycket tjat om olja. Oljan ska tydligen anvandas flitigt av grabbarna forsta dagen solen ar framme.
Hej branna.

- Vi har sett katter, hundar, grodor, ekorrar, rattor, odlor, hastar an sa lange under resan. For ren information om djurlivet har pa Bali.

- Nar grabbarna var mitt uppe med surfingen pa stranden passade Madde pa att bli filmad. Hon var testkanin for en trollkarl som gjorde ett sjukt korttrick. Vi blev forvanade att han (eller nagon av hans crew) inte trollat bort alla vara pengar i vaskan som lag helt obevakad bakom oss..

- Skulle det handa nagon olycka i poolen har vi inget att vara oroliga for. En av grannarna ar lifeguard pa Bondi Beach och har medverkat i Bondi rescue, har en stolt fru berattat. Tack for infon.

- Daniel har gett mig forelasningar i somnen, och jag hade varit imponerad om nagon kunde hinna med att hora halften av orden som sags. Men han lat overtygad!


Jag ar precis som vanligt. Kor pa mitt formodligen jobbiga fnitter och allmanna lustiga beteende vid trotthet, hunger, overskottsenergi, och egentligen alla former av vaket tillstand. Fnittrar sakert ocksa i somnen. Det passar nog bra in till Daniel nar han satter igang med sina forelasningar. Det galler att tajma varandra mina vanner!

Sen har jag lovat min kara rumskompis att saga att killarna var grymma pa surfing och att jag aldrig har sett nagot battre. Jag har aldrig sett nagot battre sotnos!
Jag ser fram emot att filma er nar ni tar dom stora vagorna.. :)

Tomas fyller 25 ar idag och igarkvall gav vi honom ett vykort med uppmaningen om att vara pa plats for frukost 07.15 idag. Det var han (till allas stora forvaning ocksa vaken) och efter frukosten hamtade en bil upp oss for att ta oss upp till bergen for raftingen. Vi var osakra pa om bilturen dit eller sjalva raftingen skulle vara laskigast. Det ar inte lite trafik har och chaufforen hade tydligen brattom...
Raftingen var iaf helt sjukt kul! Har ni inte testat ar det ett maste nar ni far mojlighet :)
Efter tva timmars rafting blev vi bjudna pa mat och sa fick Tomas nasta overraskning som personalen bjod pa. En Tomas25ars-tarta! Sa fin sa, kanske inte varldens godaste, men tanken var god! Nu har ganget sakert sovit i dom typ tva timmar det har tagit att lagga upp bilderna och skriva ihop ett litet inlagg, sa jag ska ga och vila lite jag med innan det ar dags for Tomas middagsval: Burger King. Sen far vi se vart kvallen leder oss! :)
Ha det bra mina vanner! Puss!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: