2011-04-10
 21:40:44

HEMMA!!

Hej, hopp, hallå!


Ja, fast jag var ju hemma redan vid tre idag, men både mitt internet och bredband har legat nere hela em/kvällen, men nu fick jag igång mitt internet iaf! Så bilderna är i full gång att laddas in på FB just nu! :)

 

Kommer inte orka sammanfatta hela lägret nu, men ni får en liten snabbis iaf! Vi har haft förbannat kul! Mycket prat, skratt, lite uppträdanden och lekar och mycket fotboll såklart! Jag saknar redan mina lagkamrater, och det känns tomt här hemma nu utan mina vapendragare till roomies: Fia, Alma och Natta!

Fotbollsmässigt har det väl varit lite sådär enligt mitt tycke, vi tränade och spelade på gräs. Träningsplanerna var så förstörda av alldeles för mycket spel redan, så det gick ju inte att slå en passning rätt eller springa utan att vricka sönder fötterna. När man sen lägger till lite blåst (eller lite halvt storm kanske man ska kalla det) så är det inte så himla lätt att spela fotboll. Vi gjorde vårt bästa, men jag ska inte ljuga och säga att vi inte blev överlyckliga när det på lördagen var strålande sol och ingen blåst när vi satte igång träningen på förmiddagen. Vi hann med lite solning och mys på vår terass innan det var dags för matcherna. Div 3laget spelade först, och vi tittade såklart på innan det var dags att bege sig till matcharenan (oooj, vilken arena! Hela två bänkar för åskådarna!!) och börja värma upp.

Jag kände mig halvkrasslig hela lägret men kunde iaf vara med på det mesta! Efter lite mer än en halvlek på matchen gav jag upp, men det var skönt att jag kunde vara med lite iaf :)

 

På kvällen var det dags för aktiviteter, alla rum hade fått komma på varsin lek och om man ville, ett uppträdande. Vi hade hunnit med att fixa ihop ett rim som sammanfattade vad som hänt hittills på lägret, och det verkade som att det blev uppskattat :) Mia, Annie, Fille och Sara Å körde en Liffen åker på träningsläger teater, och fy fan vad vi skrattade. Jag ska se om den finns så jag kan lägga upp den här..

 

Det var mycket trötta själar som steg upp till frukosten imorse, men sen gick det i en sjuhelvetes fart att packa och städa rummen, alla ville hem och det kom ju vi ju också. Hemresan tog inte mer än 4,5 timme och jag tror att dom flesta sov hela vägen hem. Det gjorde iaf jag!

Väl hemma var det bara att vänta på mamma för att åka och storhandla lite, både kylskåp och frys var nästan helt tomt så det var bara att fylla upp! Körde hem henne och snackade lite med pappa. Sen hem till lägenheten igen för att möta upp Stina för lite söndagsmys och prat. När hon åkte hem gav jag mig på att försöka fixa till tvn/bredbandet, men det funkade inte alls bra så jag tog tag i att packa upp väskorna, laga och äta middag, bädda rent sängen, och städa lite. Nu njuter jag av total tystnad för första gången på fyra dagar och när bilderna är färdigladdade (fy fasen vad lång tid det tar) ska jag gå och lägga mig! Imorgon är det dags för en jobbdag på RB igen! Fint att träffa mina fina kollegor. Tre pass kvar nu bara...







KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: