2010-11-26
 16:57:07

Pengar,

Tjena! Har varit helt galet på jobbet idag. Nästan all personal från oss var iväg, precis som resten av alla riksbyggenanställda i landet. Riksbyggen fyller faktiskt 70 år i år och då är det stor fest i Stockholm ikväll. Det ska komma typ 1500 pers!! Men, såklart så får vi timmisar vara kvar och jobba. Haha. Så idag var vi inte många som svarade, plus att det har snöat helt galet i landet ju. Så det var så jävla lång kö hela dagen. Haha :)
Det sjuka var att alla ändå var skitglada när dom kom fram till oss, nästan gladare än vanligt. Folk brukar typ klaga när dom stått i kö i 1 min, idag var det 20 min ibland. Haha.. Aja, det gick bra iaf!
Men var ändå skönt att gå hem halv fyra när alla andra skulle vara kvar och slita till halv fem och fem! Hehe..

Stack förbi Uniflexkontoret efter jobbet och skrev på kontrakt. Förlängde ju en månad till eftersom det inte var säkert hur mycket jag skulle få jobba veckorna som varit och veckorna som kommer. Där har jag ju garantilön (som blir större om jag jobbar mycket då) så jag kände att det var säkrast
om jag inte får några dagar alls så jag klarar alla räkningar :)
Efter jag varit där så körde jag vidare till Ica och handlade lite mat. Sen hem, plocka upp, diska, och nu har jag faktiskt betalat alla räkningar! Skönt att ha det gjort tycker jag :) Ska göra det sista tråkiga i pengaväg idag också, tanka. Det suger. Men har inte tankat på flera veckor, så jag får väl vara rätt nöjd ändå! Jag som brukade tanka en gång i veckan när jag bodde i Smedby och körde fram och tillbaka till stan varje dag och
sen till träning i Lindsdal. Det blir lite billigare nu :)
Aja, pengarna kom in igår och idag försvann dom. En del av dom iaf. Har fortfarande lite kvar såklart :)

Oj, vilket långt inlägg. Kommer ett till om en liten stund, för jag ska visa min lilla present jag fick idag :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: