2010-05-22
 23:31:39

Största problemet med att bo i norge..

Kim skulle ju kolla på speedway idag var tanken, och eftersom jag inte var pigg och inte orkade hänga med mina kära vänner var även tanken att jag skulle kolla på speedway. Så vi laddade med en film i soffan och sen satt vi och väntade in speedwayen. Klockan räknade ner på tvn, tre, två, ett.. Svart.
Japp. Eftersom den visades på svt 24 och vi inte har denna fina kanal så kopplade vi in datorn till tvn och skulle se det på svt play. Men då funkar alltså inte detta eftersom vi är utanför sveriges gränser.

Nu kanske inte ni tycker att detta är ett jätteproblem att vi missade speedwayen och det var det väl inte heller för min del. Men för er som bor i sverige och aldrig har varit med om detta förstår inte känslan när denna text kommer upp på skärmen.
Jag har inte kunnat se Idol, Lets dance eller något annat program som visas på fyran under 8 månader! Vissa program går iofs att se men jag vågar inte längre ta chansen då jag blir så besviken när det inte går. Detta är förjävligt för oss svenskar som försöker hänga med någorlunda i tv-världen i sverige.

Fast nu är det ju så att norskarna älskar oss svenskar så mycket så dom visar ändå alla program. Nu har ju svenska hollywoodfruar visats här för ett tag sen, nu ska den nya omgången visas. Luksusfellen (lyxfällan översatt för er trögingar..) sverige har visats ett tag nu. Ullaredprogrammet visades för ett tag sen m.fl..
Det är ju kul på ett sätt, förutom att dom programmen som visas är gamla program som vi såg i sverige på den tiden man bodde där.

Detta är ett stort problem för mig och många av mina vänner. JAG LÄNGTAR TILLS JAG KAN SE PÅ VILKEN KANAL JAG VILL OCH ALDRIG MER BEHÖVA SE DENNA SJUKT DISKRIMINERANDE TEXT.
Jag är värd att få se speedway om jag vill.



Ps. Grattis till min fina vän Stina som fyller år idag! :)
Ps 2. Kim tittar nu på reprisen av speedwayen som visas på svt 1.
Lyckan är total, fyra timmar senare. Nu ska jag sova.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: