2010-03-06
 10:57:21

Stockholm, Karin, begravning...

Hej hopp!

Det har hänt så mycket den senaste veckan så jag har inte hunnit/orkat skriva...

Stockholm var kanon! Jag skulle alltså ta flyget från Oslo, så jag gick upp vääldigt tidigt för att ta tunnelbanan till centralen. Jag köpte min tunnelbanebiljett och är 30 meter från tunnelbanan när jag ser att en står nere på spåret. Men med mina väskor och allt, så orkar jag inte springa ner så jag tar det lugnt och tänker att jag tar nästa (som går om några minuter....)
När jag kommer ner till spåret, tittar på skärmen, så står det att nästa går om en halvtimme !! Jag kommer då på att det är lördag och att dom då inte går lika ofta. Så det är bara att sätta sig där, i kylan, helt ensam. Kvart över sex på morgonen med en massa uteliggare runt en som glor som fan.
Väldigt bra början på resan, hehe. Men efter det flöt allt på bra :)

När jag kommit fram till Stockholm så skulle jag möta tjejerna på stationen. Jag ser dom stå och ha ett väldigt djupt samtal, Stina tittar på mig och jag ler. Men hon ser fortfarande väldigt seriös ut och jag tänker "kul att hon inte har sett mig på flera månader och inte ens kan le när hon ser mig..." :) När jag kommer fram så hoppar hon till. Hon hade tydligen inte känt igen mig med mörkt hår.. Visst Stina, visst...

Dagen går till att springa på stan och äta en väldigt god lunch, prata och skratta precis som vanligt :D
Efter lite fix, fördrink och mys på vandrarhemmet vandrar vi bort mot Göta Lejon på kvällen för att se Grease.
Väldigt lyckad kväll, länge sen jag skrattade så mycket. Visst, det kanske inte alltid var för det som hände på scen, men vad gör det :)
Efter teatern gick vi och mötte upp min käre bror och satte oss tillsammans på en pub, drack lite gott och pratade. Väldigt trevligt :)

Dom som känner mig vet att det inte går många timmar utan att jag blir hungrig, och har man bara ätit lite lunch vid två så är man rätt hungrig vid tolv. Så vi beger oss mot något matställe, som kanske tog lite längre tid än vanligt, när ens bror (som faktiskt är stockholmsbo) har druckit lite och hittar mindre än vanligt.
Men till slut så kom vi till vårt kära mcdonalds och vi blev glada och mätta igen :)
sen var det bara vandringen tillbaka till vandrarhemmet som tog emot men det fixade vi lätt med snack hela vägen hem :)

Söndagen blev det lite stan igen, och sen körde vi hemåt Kalmar :)

Gud, jag är imponerad av er som har läst allt, och jag har inte kommit till hälften än! :)

När vi kom fram till Kalmar så åkte jag hem och träffade mamsen och papsen en snabbis, packade om lite fort och tog bilen mot min kära vän Karin.
UNDERBART att träffa dig igen vännen, du vet att jag tänker på dig.
Det blev en väldigt mysig kväll med en massa prat om allt som hänt, men även glatt och hoppfullt prat såklart :)
Det blev inte så mycket sömn men det var det verkligen värt :)
Allt kommer lösa sig, du har viljan och styrkan :)

Det var då måndagen den 1 mars, jag åkte hem från Karin, duschade och gjorde mig iordning och åkte iväg till kyrkan..
Tänker inte skriva så mycket om själva begravningen, men det var så himla fint och helt perfekt. Stina, din sång gick rakt in i hjärtat på alla, du är så SJUKT duktig !! Tack igen..

Med så lite sömn på natten och begravningen och middagen efter, var jag helt slut på kvällen. Huvudet kändes helt tomt, och gör det fortfarande...
Det var såklart underbart att få träffa dom jag hann träffa hemma, men det var ju inte för några bra orsaker egentligen.. Och jag känner mig fortfarande väldigt trött och deppig.
Just nu vill jag bara vara hemma och kunna ta hand om mina kära där hemma som har det tufft.
Men nu är det ju bara tre månader kvar, så jag försöker njuta av den tiden jag har kvar här i Oslo..

Förresten så hade jag en tjej på upplärning direkt när jag kom tillbaka till jobbet i onsdags. Kommer ju knappt ihåg själv hur man gör så det blev lite konstigt när jag skulle lära henne kassan och jag själv står som ett frågetecken. Hehe, men det kom snabbt tillbaka och det var skönt med lite sällskap för en gångs skull :)

Igår kväll blev det lite Lets dance och pizzabak hos Emma och Jossan. Mysigt, men alla var rätt så trötta.
Idag ska vi (förhoppningsvis) få ihop hela gänget och åka lite skridskor!

Nu blir det lite frukost, puss och kram, blå banan!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: