2010-03-29
 12:08:50

Helgen :)

Hej alla underbara!

Har inte hunnit skriva förrän nu. Haft fullt upp hela helgen, men det gör mig absolut ingenting :)
I lördags förmiddag åkte jag och hämtade upp bästa Karin för att handla mat till kvällen och för en runda på systemet. Sen åkte jag vidare till Lindsdal för att titta på alagets träningsmatch mot Madesjö. Det gick väl inget vidare men det var kul att träffa alla :) Jag frågade tränaren om jag fick komma och träna på måndag och då fick dom för sig att jag skulle vara med i blaget igår. HA! Jag hade inget val utan dom skrev upp mig på listan och "tvingade" mig att komma. Och när jag försökte förklara att jag skulle ha fest på lördagen sa dom att jag fick festa hur mycket jag ville, haha. Lite desperata efter folk :)
Efter Lindsdalsmatchen åkte jag vidare till min fina vän Malin och slängde i mig lite mat och sen åkte vi till Fredrikskans för lite Kalmar FF-Elfsborg. Kan väl inte påstå att vi tittade jättemycket på matchen, haha. Men vi hade trevligt!
Sen var det snabbt vidare till bilen och hämta upp Stina A och Karin igen, och lämnade av Malin hemma hos henne. Vi åkte hem till mig och började laga maten! Kanonis med lite hjälp, jag är ju inte världens bästa kock direkt. Haha :)
Runt halvåtta snåret kom Malin, Stina och Alex. Och efter ännu en halvtimme kom Fia som hade fastnat vid harpan. Haha :D
Vi åt och hade mysigt och pratade hela kvällen! :) Sen drog jag, Stina A, Malin och Fia in till stan där vi inte riktigt kunde bestämma vart vi skulle ta vägen haha. Vi var lite väl sena för både Sandra och Palace. Men vi hamnade på Bistro där vi dansade skiten ur oss en stund, sen drog Fia och jag iväg på "efterfest" och Stina och Malin stack hem.
Haha, efterfesten bestod av mig, Fia, Kim och Andreas. Men det var trevligt i typ en halvtimme, för sen blev vi "skickade hem"... Haha. Ja, Andreas fick besök.
Vi tog alla tre en taxi hem till Fia. Kim fick sova i extrarummet och jag och Fia tog deras dubbelsäng i sikte. Vi var väldigt trötta men kunde ändå inte riktigt ge upp våra fina diskussioner så vi låg och pratade till femsnåret innan jag sa: nu sover vi. vi får prata imorgon.

Jag vaknade vid tio av att mitt ben hade somnat. Och jag menar verkligen mitt ben. Det sov hela vägen från höften och ner till tårna. Sjukt läskigt och sen var det omöjligt att somna om. Så jag gick upp och hämtade min kamera och tog en underbar bild på min skönsovande Fia. Haha. När hon vaknade fortsatte vi vår diskussion ungefär där vi hade lämnat den på morgonskvisten :)
Vid elvatiden hör vi dörren öppnas och David kommer hem från sitt träningsläger. Han blir lite skraj då det första han ser är ett par killskor innanför dörren men sen hörde han både mig och Fia från sovrummet och Kim typ snarka i extrarummet. Haha :)

Vi tog sedan en liten promenad ut till stensö. Kim gick hem och Fia och jag tog en frukost/lunch på pizzapalatset. GUD vad jag har längtat efter den gyrosrullen! Haha.
Just det förresten. När vi vaknat fick Fia ett sms från Patrik (som är ledare i Lindsdal) att hon skulle hälsa mig att matchen var inställd då motståndarlaget inte hade folk. Haha. Frågan är om den verkligen var det eller om dom ångrat sig angående min medverkan! Haha.
Efter lunchen gick vi och hämtade min bil hos Karin och sen åkte vi ut till Smebban en snabbis och gav katten lite mat och sen var det innebandy! Fias lillasyster spelade semi i fair play.

I innebandysemin blev det vinst och sen drog vi hem till Fia där det var fotboll på tv vilket var väldigt passande för min kropp. Jag somnade direkt i soffan, som det trevliga sällskap jag är ;D
Vi tog det lugnt några timmar innan Fia och jag stack till maxi för att handla lite tacos som vi bjöd våra män på. Vid niotiden stack jag och Kim hem och sov. Väldigt skönt att få en hel natts sömn! :)

Imorse åkte jag hem tidigt för att ta hand om kriget som bröt ut här i lördags, nästan iaf. Det var flaskor, glas, tallrikar, grytor och grejer överallt. Så nu har jag diskat två omgångar (tack gode gud för diskmaskin!!) och tvättat en omgång tvätt.
Tog mig nyss en dusch och vid ettiden ska jag hämta upp Mahalin för en liten runda i stan. Ikväll blir det fotbollsträning så vi får se om det blir några fler inlägg i denna blogg eller om jag återvänder vid liv.

Ha en trevlig dag mina vänner!
Här kommer lite bilder från kvällen..                


Fina Karin och Stina


Haha, skönaste bilden!


Fia hjälpte killen med cykeln!


Trött Fia.

Tack för mig :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: