2010-03-08
 19:53:39

"Han som ska fixa dom nya knapparna"

Läs för att förstå hur jobbigt jag faktiskt har haft det idag. Jag är impad om ni fattar vad jag menar.

Jag ska få in lite nya "knappar" på min kassa på jobbet och till detta finns en kille som gör det åt oss.
Jag står på jobbet och tar betalt, då ser jag att någon är inne i mitt kassasystem och trycker på en massa grejer. Inte jag alltså, jag förstår ganska fort att det är säkert är "han som ska fixa dom nya knapparna", klockan är kvart i fyra. Alla andra cafeérna inom företaget har stängt utom jag.. Så jag blir lite irriterad över att han inte har fått reda på detta eller har kunnat vänta en timme tills jag också har stängt. men iaf, jag ringer min chef och säger detta. Samtidigt som jag pratar med honom i telefon så ser jag att "han som ska fixa dom nya knapparna" stänger ner mitt kassaprogram och stänger av datorn!
Jag får då slänga på telefonen och snabbt sätta på datorn igen. Nu har kön vuxit från 0 till 2.
Jag blir glad när jag märker att "han som ska fixa dom nya knapparna" inte längre verkar vara inne och mixtra i min dator så jag startar igång kassaprogrammet igen och ska börja ta betalt av min lilla kö.
Datorn HÄNGER då sig och jag kan inte trycka på någon knapp alls. Jag ringer då min chef igen, som säger att jag ska dra ut alla sladdarna och sen starta om det igen. Jag gör detta.
När jag satt i sladdarna igen så sätts inte datorn igång. Helt svart. Kan inte trycka någonstans. Jag ringer då chefen igen, och jag hör ingenting av vad han säger. (NORSK, smått stressad, barnskrik i bakgrunden...)
Vi lägger på. Jag fick inga tips alls. Tack.

Jag fortsätter att trycka på alla knappar jag ser. Till slut får jag igång datorn.
Jag sätter igång kassasystemet ännu en gång. Det har nu gått 20 min. Jag har fått säga till kön att dom får komma tillbaka och betala senare.
När jag fått igång programmet ÄNNU en gång, har jag två personer i kö igen. Jag ler, säger, NU SÅ!
Försöker trycka in beställningarna, ingenting händer. Datorn har hängt sig igen.
Jag ringer min chef, än en gång, förklarar att jag har fått igång datorn, programmet men jag kan inte trycka något. Han säger att han ska ringa upp.

Jag väntar. Efter fem minuter (och en rast senare med lång kö då jag fick skrika till alla i kön att jag bara tog kontanter, att datorn hade hängt upp sig och kortautomaten då inte fungerade. Då jag alltså fick ta betalt i kontanter och SKRIVA för hand vad alla hade köpt, SJUKT JOBBIGT) så ringer han. Jag hör ingenting.

Jag får fortsätta ta betalt i kontanter och skriva upp. Efter ett tag ser jag på datorn att det nu har tryckts in typ 20 beställningar i programmet, alltså allt det jag försökte tidigare.
Jag tar betalt av en, det går bra. jag ringer chefen och säger att det funkar igen. han blir glad.

När jag går runt på andra sidan "disken" så ser jag att skärmen (där det ska stå hur mycket det kostar och så för kunderna) ser jag att den har fått damp och rabblar upp typ allt vi har att sälja. Sjukt fort, alltså helt cp.

Jag vänder skärmen mot mitt håll och låtsas inte som någonting. Jag orkar inte ringa chefen en gång till.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: