2010-03-27
 08:33:14

Äntligen :)

Nu är det äntligen lördag! Jag är hemma, och idag händer en massa kul! :)
Bilresan igår gick bra, men som vanligt så ska det alltid hända något konstigt...
Vi skulle ta tåget ut till Son där vi skulle hämta bilen som Johan ställt där. Tåget gick en gång i halvtimmen, och eftersom vi ville hem så fort som möjligt så ville vi ta 15.50-tåget.
Efter stängningen (som jag gjorde i multifart) småsprang jag hemåt eftersom jag precis missade trikken. Sen var det bara in, hämta väskorna och Kim, ut och möta Andreas vid tunnelbanan. På tunnelbanan tittar jag på klockan och ser att den är kvart i. Ska erkänna att det kändes lite kört, men vi skyndade av t-banan när vi var framme på stationen och körde gång (sånt dom tävlar i du vet, ungefär så kändes det iaf) bort till vårt tåg. Väl där så ser vi massa folk stå på perrongen så vi inser att tåget inte har gått. Jag frågar en tjej om man kan köpa biljett på tåget och får ett: jaa.
När vi ska gå på tåget frågar Kim, kan man betala med kort då? Jag frågar konduktören och återigen ett: jaa.
Skönt! Vi lastar in med alla grejerna och pustar ut.
När konduktören kommer och vi ska köpa vår biljett så säger han: icke elektron!
Nu är det så att norskarna lurar på oss svenskar något jävla skitkort som vi inte kan använda någonstans typ. Känns det som iaf. Så nu står vi på tåget, ingen har kontanter och våra kort funkar inte. Helt proppfullt med folk, så man kan varken sitta eller andas. Då säger han: ni får hoppa av i Ski och köpa biljetter och ta nästa tåg. Tack för den liksom.
Men efter några minuter kommer han tillbaka, man ser att han tar världens omväg bara för att gå till oss. Han går fram till Andreas och småviskar något. Andreas säger okej och konduktören går.
Jag: Andreas, vad sa han?
Andreas: Jag har ingen jävla aning. Men någonting om rart. (konstigt på norska)
Jag: Jaha? Hörde du ingenting annat?
Andreas: Nae. Men jag tror att han kanske sa att vi kunde åka hela vägen.
Okej, vad gör man? Andreas tror att han har sagt att vi kan åka gratis hela vägen.. Men när vi kommer till Ski så säger jag iaf, vi går av och frågar honom en extra gång. Andreas går fram och dom står och småviskar till varandra en stund. Sen ser vi att Andreas börjar gå bort ifrån tåget och ställer sig vid biljettautomaten. FAN. Konduktören har då sagt att vi hade kunnat åka hela vägen gratis om vi hade varit två. Tre var lite för mycket. Men tjena.
Så det var bara att ställa sig och köpa en biljett, och sätta sig och vänta på nästa tåg, som skulle komma om en halvtimme, till oss där i lilla hålan Ski.

Vi kom så småningom fram till bilen och hämtar ut nyckeln på macken. Som förövrigt var en upplevelse det med. Jag går in och säger hej.
Killen i macken: hej. är det du som ska hämta nyckeln??
HALLÅ!? Har du frågat varenda tjej som kommit in i macken om hon ska hämta nyckeln?! Pucko.
Ja, nu var det ju iaf inte svårt att hämta ut nyckeln. Vi packade in och körde mot Kälma.
Vi kom iväg från Son vid kvart över fem och var i Kalmar redan klockan tolv! Så det gick verkligen jättebra. Jag körde hela vägen och vi gjorde bara två stopp. Ett på mcdonalds i varberg och ett på macken i växjö för att tanka.

Jag somnade ganska hejbums när jag kom hem, sen vaknade jag vid sju imorse av att mamma och pappa höll på o stoja där nere. Dom åkte just precis iväg till Sälen, så nu har jag huset för mig själv :) Men lär inte vara ensam många stunder. Mys på mina vänner som vill bo med mig :)

Nu ska jag äta frukost, och ta en långdusch och göra mig iordning. (tror jag tar det där sköna badet imorgon bitti!!) Idag blir det först lite mathandling med Karinus och sen fotbollsmatcher x 2! Berättar mer sen :)
Hej svejs! Eller tjenis penis som Malin föredrar! ;D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: