2010-06-18
 22:18:51

Snett tält, inga problem.

Hej!
Har varit så stressad senaste dagarna så har inte hunnit sätta mig till ro med datorn alls. Men nu har vi iaf kommit iordning rätt så bra här på Öland och jag har äntligen fått igång internet (med hjälp av Kim...) så nu tänkte jag skriva vad som händer egentligen.

Det är ju alltså dags för mammas stora sommarfest (annat ord för 50årsfest) imorgon här på Palexim - som är släktens sommarstuga i Köpingsvik. Det kommer ca 60-70 pers och det har planerats hejdundrande senaste månaderna. 
Igårkväll efter min träning tog vi all packning och åkte över, jag, mamma och pappa. Klockan 2 inatt fick jag besök i mitt rum av Johan, Jolin och Sidni som kom direkt från Linköping.
Så imorse när jag vaknade ställde jag mig och bakade 10 tårtbottnar som ska göras färdiga imorgon, samtidigt som mamma ordnade med förberedelserna inför grillningen och det imorgon.
Vid tiotiden började vi sätta upp ett av tälten som vi ska ha, och då var det alltså jag, Johan, Jolin, mamma och pappa som gjorde det...
Problemet var bara att bruksanvisningen till hur man skulle sätta ihop detta lilla helvete var så dåligt skriven, och alla pinnar var helt böjda. Så efter fem timmar hade vi fått ihop ett något snett tält som stod mest på grund av våra egna små lösningar kanske... Hehe.
Mamma försökte pynta dom snea stolparna med björkkvistar, men tro inte att det skulle lösa problemet.
Vi tänkte iaf att bara det står så får det gå. Och det har det gjort.

Efter en hel dags med tältuppsättning åkte Johan och Jolin in till Borgholm för att shoppa lite grejer, så jag och Sidni tog en filt och la oss ute i solen och njöt :)
Det kom en lastbil med bajamaja (haha) och en annan lastbil med grill, bord och stolar under tiden..

Kim kom hit efter jobbet och då bjöds det på en god middag i vårt fina tält och sen tog vi (Kim, jag, Johan, Jolin och Sidni) en promenad ner till stranden. Här blev vi sjukt förvånade när vi såg att dom helt har byggt om stället och nu byggt en stor brygga ut med soldäck (som jag ju kom på att det var), vi satte oss och njöt av kvällssolen tills det kom några smarta Stockholmare och då hörde vi ju att det såklart var tänkt att det skulle ha byggts en pool uppe på däcket (men bygget hade såklart blivit överklagat så poolen dröjer nog något år till..)
Fick även höra en massa andra smarta ideer som ska byggas där nere och det kommer bli ett sjukt poppis ställe inom några år :) Johan blev förbannad när han insåg att han gått miste om denna smarta idé... Haha.

När vi kom hem kom en liten del av släkten med det andra tältet och vi har nog aldrig fått så många ahaupplevelser.. Dom fick upp tältet på 10 min och nu håller dom på att ordna till vårt tält. Haha.
Jag frös och det var sjukt mycket mygg, plus att det redan står 10 pers och grejar så jag kände att jag var förtjänt en liten paus. Sidni kom nyss upp i mitt knä och ligger nu och sover mot min arm. Sjukt mysigt :)

Det var vår dag i snabbförklaring för jag orkar inte förklara mycket bättre just nu. Det snurrar i huvet och jag har bara en arm att skriva med.
Lägger upp lite härliga bilder från dagen.. :)


Förvirrade...


Världens sötaste lilla Sidni nyvaken :)


Någon som ser något fel???


Sidni igen :)


Finaste älskling


Nya bryggan på stranden :)


Fin bild på Jolin :)


Bror.

Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder så jag lägger upp dom på facebook efter helgen istället tänkte jag, Sidni ligger här och snarkar men ska förflytta mig till soffan och se sista minuterna av fotbollen nu.
Hörs imorgon ♥


Anonym

hahaha, bra jobbat med tältet! Underbara bilder. Puss!



PUBLICERAT: 2010-06-19, 13:08:52 | URL: http://blondinkarin.blogg.se/
therese

men åh, jag ska till öland om två veckor. finafina öland. min släkts sommarö :)



PUBLICERAT: 2010-06-22, 11:57:55 | URL: http://sittingwaitingwishing.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: