2010-06-27
 12:39:47

Midsommarfirande, javisst.

Hej aas.

Har vaknat nu. Efter några timmars sömn. Det har varit en hård midsommarhelg, men kuuuul.
Den började i fredags hos mr dorch, jag tog bilen över och gjorde grabbsen sällskap vid poolen och en go sol i en go solstol. Efter en tuff volleybollmatch mellan 87grabbarna och 89grabbarna bjöds det på midsommarlunch, där man för första gången smakade sill? Mhm.. :) Vet inte riktigt om det var något för mig kanske men nöjd att jag smakat. Köttbullisarna, potäterna och gräddfilen var desto godare.
Amanda och Fille anslöt till vår lilla skara och vi tog fram kubbspelet. Det blev en match mellan tjejerna och killarna och ni kan ju ana vilka som vann.. (Kan ju säga att Amanda och jag sedan gjort vår för resten av kvällen.....Hehehe)
Folket började hoppa in och fotboll nalkades på tvn. När den (äntligen) var slut så hade den största skaran av folk hittat in så vi började tända grillen. Eller vi, nae. (någon måste ju kolla på kubbspelet...) Tända grillen? nae.
Gick inget vidare eftersom någon smart själ hällde vatten innan tändvätskan...

Men efter någon timmes försök fick dom iaf igång grillen, det ska tilläggas att vissa svek midsommarfirandet med att grilla under tiden och stekte sitt kött i köket? Inte helt okej.
Vi andra som tålmodigt väntade på grillen fick till slut faktiskt mat vi också..

Folk fortsatte att trilla in, och kvällen var riktigt mysig faktiskt. Tills någon i vår kära skara råkade däcka vid tolv. Gissa på gott folk..
Och när man sedan gick upp och frågade "får jag sova här inatt eller?" så fick man ett nej. Tack för den älskling.
Fortsatte att fråga några gånger under natten och till slut fick jag ett mysigt jaa. Haha :)
Stackarn, var lite för trött.....

Vi andra människor som orkade hålla oss uppe höll oss faktiskt uppe ända tills solen hade gått upp igen och klockan stod på halv fem när jag till slut gick och la mig. Dom sista timmarna spenderades i köket med Totti och Pontus. Kunde inte fått bättre sällskap faktiskt!

Blev sen väckt vid halv tolv, och då blev det frukost (massa fanta och jordnötter) och stek vid poolen och en genomgång av kvällen som vart. Dagen fortsatte sen i borgholm men det kommer i ett senare inlägg för  nu ska jag väcka Kim så vi kan åka ut till smebban så jag kan packa...

Tack alla för en fin midsommar !!
Pallar inte lägga in bilderna nu så dom kommer också senare.. Puss så länge dååh.


Martinsilje

Very well done. I enjoyed the site.



PUBLICERAT: 2011-05-26, 11:39:52 | URL: http://martinsilje.blogmentions.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: