2010-07-31
 10:12:05

Min otroligt bra fredag slutade med sjukhusbesök...

Ja. Gick väl sådär att spela match igår. Hade det på känn ju, rätt så sjukt.
Dagen började ju med att jag först spillde ut en hel vattenflaska i knät på fikat på jobbet, sen skulle jag köpa fika till mig och Karin i automaten, och då fastnar kakan så jag får öppna upp hela dörren och fixa, sen fick jag inte igen den. Kollegorna fick ett gott skratt kan man säga..
Sen var det ju punkan då. Men det säger jag inget om. Skit alltså..

(Ska försöka förklara så bra jag kan, har fått höra nästan allt för jag uppfattade inte så mycket..)
Matchen gick bra till sista tio minutrarna när målvakten skulle gå ut och boxa bort bollen samtidigt som jag skulle nicka. Jag hann före och nicka över henne när jag ser hennes två knutna nävar komma mot mitt huvud. Sen känner jag en jävla smäll.
Först gör det bara jävligt ont i huvet, men sen börjar jag bli yr och går av planen och lägger mig bredvid målet. Där blir jag så jävla yr och illamåendet börjar komma.
Patrik och Bosse hjälper mig att hålla mig vaken och jag får massa filtar och det, men det blir rätt så kallt att ligga rätt på planen. Putte ringer ambulans, men alla är såklart upptagna. Till slut får dom tag i en som är på väg till sjukhuset, så efter tjugo min ungefär så kommer ambulansen och jag får en nackkrage.
Har aldrig mått så illa i hela mitt liv, och i ambulansen blev det inte direkt bättre. Dessutom domnade benen bort.
Väl framme kom vi samtidigt som fyra andra ambulanser så det var knappt så dom hade en säng, men det löste sig rätt så fort och det gick fort med läkarbesök och allt sånt.
Först var det jävligt jobbigt att hålla sig vaken, helt slö i kroppen och huvudet bara dunkade, dessutom började jag få mer och mer ont i nacken.
Så när läkaren varit och undersökt mig fick jag åka upp till röntgen där dom röntgade nacken och ryggraden, sen var det en timmes väntan på svaret, men det visade som vi trodde ingenting, och jag blev under timmarna på sjukhuset piggare och piggare så jag fick välja om jag ville stanna över natten eller åka hem, så jag åkte hem.
Mamma och pappa var tvungna att väcka mig en gång i timmen och kolla så att jag hade full känsel och allt sådär, men jag sov jäkligt skönt. Var helt slut.
Nu har jag vaknat till lite, fortfarande jättetrött och slö i kroppen, och ont i huvet och nacken men jag lever iaf :)
Får se vad som händer med alla planer idag, ska ju på bröllop och grease ikväll. Ska gå ner och duscha och få i mig lite mat iaf.
Tack allihopa för hjälpen och stöttande ord! Det betyder mycket. Nu är det bara att piggna till så är jag helt som vanligt om några dagar :)



Förresten, vi vann matchen med 6-1 och jag fixade ju iaf en straff där Jossan satte 6an! Bra match tjejer! ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: