2010-07-02
 17:54:22

Förresten..

Glömde ju... Kim har varit lite orolig och frågat om det är några egypter som springer efter oss (mig) .. Och lovade skriva några rader om det här...

JA, det har hänt.... Det går att släppa (undvika) det när det är i affären eller ute på gatan, eller när det är personalen på hotellet. Men igår höll jag på att dö.
Vi var som sagt på snorklingstur hela dagen och det var några ur vingpersonalen med, men även engelsktalande guider härifrån...
Och en av dom var väldigt förtjusta i oss.. När vi var på båten och väntade på den andra snorklingsomgången så sa han att vi skulle sätta oss på golvet med honom och köra en tävling. Tävlingsmänniska som man är så var man ju inte sen att vara med, Karin också såklart. Så vi satte oss mittemot varandra och tävlingen gick ut på att blåsa en kork över till andra sidan av ett fat med vatten som han hade.. Han visade, vi provade och sen räknade han ner. Tre, två, ett.. SPLASH !!!
Han smällde händerna i vattnet och där satt jag och Karin. Helt dyngsura.
Efter det frågade han: youre gonna hate me for the rest of the day? OH YES...

Vi kom på att vi skulle ge igen och putta i han i vattnet, och alla andra på båten var med, för det var inte en jäkel som missat vår lilla lek...
Men han fegare ur och stod vid baren resten av tiden vi stod stilla. Eller iaf nästan.. För i slutet av snorklingstiden så gick jag upp lite tidigare för jag var så trött, och då när jag stod och tittade på Karin kom han och satte sig bredvid mig och frågade vad jag hette. Eesaa? Ja det får duga..
Eesaa, how old are you? 20.. (sjukt ointresserad av att prata med han efter den där förbannade tävlingen..)
Eesaa, how long are you going to stay in egypt? Monday.
Eesaa, do you have a boyfriend? (började ana vart samtalet skulle leda..) YES, since 5 years.
Your lying because you dont want me. (Eeeh?)

Han gick iväg men kom tillbaka rätt så fort.
Can I ask you if you want to go to coffee house with me?  NOOO??
Han förstod sen att jag inte ville gå på date med honom och lämnade mig ifred. Tack gode gud.

Eller vad säger du Kim? Får jag stanna kvar och bli köpt för tre kameler? ;)

Nae, nu ska jag fixa en date till Karin. Han som har internetcafeet verkar inte helt svår..

KIM, ÄLSKAR DIG OCH SAKNAR DIG.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: