2010-12-07
 21:03:33

Tjejvänligt?!

Jag skulle kunna vara förbannad. Eller jag är förbannad. Långt inne i mig. Men jag får inte ut det för jag är så förbannat trött. Skickade pappa för att köpa den där trådlösa grejen jag behövde för att kunna koppla ihop mitt paket med bredband/kanaler.. Fattar inte riktigt hur dom tänker när man ska koppla en sladd mellan bredbandsroutern (som finns i hallen) till tvboxen (som finns i vardagsrummet) och dom skickar med en 1meterssladd. HALLÅ!? Detta upptäckte jag igår, men då stod det så fint att man skulle köpa en gjsjfisjoihgeslkn - typ - så det skickade jag alltså pappa för att göra idag. Han ringer mig när jag sitter på jobbet "duu, är det okej för dig om den kostar 1395?" 1395?! Eh nej? Han går ifrån butiken och lugnar mig "jag har en sladd hemma Åsa.."
Och det hade han, pappa, och det gick okej. Fick flytta bredbandsgrejen närmare så nu står den på golvet men nu når iaf sladden. Då är det sista momentet kvar. Få igång den. Jag får igång den så att den lyser - tack gode gud - och ändrar ingång till tvn på dosan.. Provar AV1. Ingenting. Provar AV2. Ingenting. Provar HDMI2. Ingenting. Resten är gråmarkerade och går inte att trycka på...
ALLTSÅ VAD FAN!!? Vart är dom fem prickarna som ska börja ladda?!
Hade jag varit lite piggare hade jag ringt Telia och idiotförklarat mig själv offentligt (för det är säkert hur jävla enkelt som helst) men nu får det vara. Det går inte.
Varför kan dom inte skriva anvisningarna lite mer tjejvänligt?!



Är så förbannad så ni får inte ens min lilla fina kram.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: