2010-08-23
 22:02:34

BILJÄVEL !!

Hej!

Idag har det varit full fart ända sen 8 imorse. Jobbade till fyra, sista timmarna satt Michaela (tjejen som jag har utbildningen med) och skrattade åt allt. Haha. Vissa kunder som ringer in är så sjukt konstiga :)
Direkt efter jobbet gick jag och hämtade min bil på Liljas. Vet inte om jag har berättat hela historien med min bil. Men såhär är läget:
Min bil gick sönder i somras. Den ville inte starta (förrän vi kom på att tricket är att hålla i nyckeln i "startarläget" i flera sekunder tills den startade) När man sen gasar så hoppar hela biljäveln till hela tiden. Och det har blivit värre och värre.
Så förra måndagen åkte vi in och lämnade den på Liljas för kontroll. Dom ringde efter någon timme och sa att dom hade beställt en grej och att den skulle komma på onsdagen.
Men eftersom mina föräldrar tog den andra bilen till stockholm onsdag-torsdag och jag behövde den till träning och jobb så fick vi lämna in den i fredags.
Jag tar ju då för givet (som man tydligen aldrig kan göra på det där stället) att den skulle bli lagad och bra tills eftermiddagen.
När jag sitter på jobbet några timmar senare så ringer killen och säger att dom har beställt hem fel grejer! HALLÅ!
Så idag fick jag - för tredje gången - lämna in den. Och då kändes det ju faktiskt som att dom skulle fixa den. När jag hämtar den när jag slutat jobba så funkar den fint att köra, men fortfarande samma problem att starta den.
Jag tänker: det är helt okej, bara den inte hoppar till.


Jag ställer bilen i stan och träffar Sofia för att fika och prata - som var sjukt mysigt och jättekul att träffa henne igen! När klockan närmade sig träning så tog jag bilen ut mot Lindsdal och tror ni inte biljäveln börjar hoppa igen?!? Ringde pappa och störde honom mitt i hans träning och var pissförbannad.
Sen gick kvällen bara utför. PISSTRÄNING - ville bara slänga mig i diket och ge upp.
Bilen fortsatte hoppa på vägen hem så imorgon blir det Liljas igen. Denna gången får pappa ta dit den och ta ett snack med dom ......

Extrem bild men visar ungefär hur jag kände mig ikväll. BLÄ!


Malin

Typiskt Liljas.. säkert samma kille jag hade!! hoppas inte att din räkning slutar på lika mycket som min...!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: