2010-04-25
 22:14:59

Världens mysigaste helg,

Hej!
Nu har jag lugnat ner mig och fått iordning här efter att ha kommit hem för ungefär två timmar sen.
Vi har haft världens mysigaste helg i Linköping! 

Resan började ju i torsdags efter jag slutat jobba. Kim och jag skulle ta tåget ut till Moss där Johan skulle stå och hämta upp oss med bilen.
När jag kommer hem från jobbet har Kim fixat lite pizza så jag skulle hålla mig glad hela vägen (hehe, alla som känner mig vet att jag är galen när jag är hungrig) så vi satte oss och åt. Vi tänkte att vi skulle ta tåget tio i tre så skulle vi vara där ute vid halv fyra.
Vi går till tunnelbanan strax efter halv och hinner med ett tåg som kommer samtidigt som oss. Tajming :)
När vi kommer till sentralen, som det faktiskt stavas i detta konstiga land, så går vi för att köpa biljetter i automaten. Och vi är i tid så vi ska hinna med tåget, men sen när jag ska betala så funkar det inte med mitt kort. Och tåget kommer, och tåget går. Precis när Kim har köpt nya biljetter.
Så det var bara att sätta sig och vänta på nästa tåg som gick en halvtimme senare.
Kim frågar, går det på samma perrong då?
Jag: Jadå, det gör ju alla moss-tåg.
Så vi sätter oss till ro där på en bänk och solar lite, och jag passar på att komma in i min bok som inte har blivit läst en sida av sedan en månad tillbaka ungefär.
När klockan närmar sig tjugo över 3, så ser vi på tavlan att det står ett helt annat tåg som "nästa avgång" och vi blir lite nervösa. Jag går och frågar konduktören om det inte ska gå ett moss-tåg snart, och hon säger.. njaa, dom går väl tio i?
Jag: ja men det skulle gå extratåg vid tjugo över 3 och 4?
Konduktören: Ja men isf går dom nog på en annan perrong.. Du får kolla på skylten.
Tack. Tack för den. Jag kutar till skylten och ser att den går på perrong 19. Vi är på perrong 10. I såna här fall hatar jag Oslo.
Jag springer och hämtar Kim och packningen och springer fort som fan upp och bort till perrong 19 där vi ser tåget gå. Precis. Tio sekunder för sena.
Så vi fick ännu en gång sätta oss och vänta en halvtimme på nästa tåg. Som vi faktiskt kom på, helt oskadda.

Ja, vi kom iaf till Moss och vi kom till Linköping. Till slut.
Johan har väl kanske inte världens bästa minne vad det gäller vägar och bilkörning. Orkar inte förklara hur mycket vi körde fel och alla turer fram och tillbaka. Men nästa gång jag åker med Johan ska jag ha en gps.
Vi hade som tur var tillgång till telefon så vi kunde ringa både Jolin, Olle, mamma och pappa för att be om råd. Fick en del gapskratt som svar när vi berättade var vi var. Ha!

Jolin väntade uppe med korv och bröd när vi kom iaf, och såklart den lille bebisen Sidni. Världens sötaste hund.
Ska lägga upp bilder och filmer på henne senare, några andra bilder fanns det typ inte plats med för jag blev kär.

på fredagen när vi vaknat och gjort oss iordning tog vi bilen in till stan och fixade lite ärenden och sånt viktigt.. Köpte även 25årspresent till Simon, grattis till honom (!) och käkade kinabuffé också hann vi med.
Sen åkte vi och handlade lite mat och hårfärg till mig som Jolin hjälpte mig med. Så nu har jag likadan färg i hela håret igen. Skönt att slippa gråhårig utväxt liksom.

Sen började vi med maten, som för kvällen var tacos och runt sextiden ramlade allt folk in från olika håll. Mamma och pappa med bil, Mia (min moster) och Jacob (min kusin) kom med tåget, Turid och Dennis (Jolins syster och hennes pojkvän) kom, Olle och Emelie (Jolins bror och hans flickvän) kom och huset var fullt.
Väldigt god mat (särskilt guacemolen, hur fan stavas det?!) avnjöts innan vi tog bilarna in till stan för att gå på Big Comedy. Det var faktiskt riktigt kul. Jag hade inga som helst förväntningar eftersom stand up tidigare inte varit riktigt min grej. Men det här gillade jag. Och såklart alla andra också :)
Sen satt vi uppe några timmar och bara umgicks.

På lördagsmorgonen stack pappa tidigt tillbaka till Kalmar eftersom det var fotbollsmatch på G. Mamma, Mia och Jacob stack iväg med tåget till Stockholm för att fira Simon och kolla på hans teater på kvällen. Så kvar var jag och Kim med Jolins underbara familj.
Vi slappade järnet på dagen i solen och med sällskap av dom tre fina hundarna innan vi grillade på kvällen och sen blev det Med andra ord, och sen en egen version av spelet. Hehe. Sen satt vi uppe några timmar även den kvällen och umgicks.

Idag tog vi en rejäl sovmorgon innan vi packade ihop och drog mot Oslo igen.
Det har varit en jättemysig helg och jag gillar verkligen att åka till Linköping på besök :) Får ta en tripp i sommar igen när Johan och Jolin bor i huset :)

Jag är verkligen helt slut, så jag tror jag ska bädda ner mig i min säng nu. Imorgon blir det upp tidigt igen för ännu en ny jobbvecka. Men nu är det inte många veckor kvar innan jag är ledig i 6 veckor! Underbart! Och jag har en massa kul planerat !! :D

Hoppas ni haft en lika mysig helg som jag. Puss & kram, blå banan!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: