2010-04-13
 17:06:24

Selvangivelse

Tjenis!

Idag har det varit en skön dag på jobbet. Satt mest i bilen hela dagen. Och med underbart väder ute så är inte det helt fel. Bonnie och jag slutade vid kvart i två och tog bilen in till stan för att åka till skatteetaten.
Bonnie skulle fixa lite grejer och jag var tvungen att köra henne.
Och jag hade fått hem selvangivelsen (deklaration på ren svenska) till sverige, så jag gick in och bad dom skriva ut den och fyllde i den samtidigt. Mycket smidigare än att be mamsen skicka den hit.
Tanten i disken trodde nog att jag var en dum svensk som åkt hit och blivit lurad till 16 000 i lön på ett år. Hon frågade nämligen (med ledsna ögon och röst: tjänade du bara 16 000 förra året?) hon blev gladare när jag sa att jag bara varit här en månad! :)
Ja eftersom jag bara fick ut så lite så blev det ganska mycket jag får tillbaka iaf. Svenskar får ju 10% mer avdraget eftersom vi är svenskar, och så förbannat bra, plus det vanliga avdraget så får ut runt 1800 norska :) Inte så illa pinkat på bara en månad va?! :D
Det bästa är att dom kommer precis lagom tills jag flyttar hem så det går inte göra av med dom utan går direkt till sparkontot :)

Ja, just det! Satt och kollade i min allmanacka igår och kom fram till att jag snart flyttar hem. Sjukt bra!
Den tiden som är kvar här är mycket lediga dagar och folk som kommer hit. Eller mer Kims familj kanske man ska säga :) Sen när vädret är som det är så blir det mycket tid ute (om helgerna iaf) och då går tiden mycket fortare !! :D

Just nu sitter jag och svettas, faktiskt. Solen sken så förbannat mycket ute när jag kom hem så kunde bara inte lägga mig i soffan och glo på tv hela kvällen. Så jag tog min bok och "fåtöljen" och satte mig på balkongen! Nästan iaf, vi har ingen stol där ute och klumpen till soffan får inte plats så man får sitta i dörröppningen. Men det gör absolut ingenting. För det är SOL och VARMT och SKÖNT.
Nya bikinin är på och solen bränner i ansiktet. Livet kan inte bli så mycket bättre nu :)

Snart kommer Kim hem också, och då ska jag nog bjuda på lite muffins :)

Hemsk bild men exempel på min fina solstol. Den är dock tagen för ett par veckor

sen när jag tog min första "frukost på balkongen"



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: