2010-04-11
 10:58:57

Polisen kommer, polisen kommer !!

Godmorgon! :)
Vaknade precis, det var sjukt skönt med en riktig sovmorgon!

Igår hade vi en riktigt underbar dag. Jag och Kim gick och mötte Evelina och Rickard vid tolvtiden för att gå ner till Aker brygge och mysa. Vi gick upp till slottet och hade med oss filt och kaffe och bara njöt av solen och pratade. Riktigt mysigt :)
Efter en stund kom även Emsen och joinade. Men det blåste lite där uppe så vi bestämde oss för att gå och möta Tim och köpa ett kubbspel i stan och sen gå vidare till slottsparken istället. Det var sjukt mycket folk överallt, har nog faktiskt aldrig sett så mycket folk ute i Oslo någon gång.
Vi satte upp kubbspelet i parken och spelade ett par omgångar :) Först tjejerna mot killarna och då vann vi, hehehe. (Eftersom Tim bestämde reglerna innan)
Emellan omgångarna låg vi på filtarna och mös. Bara tjejerna, för killarna tyckte det var roligare att stå och dricka öl.
Vilket faktiskt är olagligt att göra i Norge. Alltså dricka på allmän plats. Och när vi hade det som gottigast i solen så får killarna spelet för att det kommer en polisbil och stannar ganska så nära oss. Så dom börjar springa runt och stoja med alla ölflaskor medans vi lugnt och stilla ligger kvar.
Vem är det som har fått för sig att det är tjejer som ska vara stirriga ?? Den människan har iaf fel.
Evelina blir galen och anser att det kanske ser bättre ut om vi bara står stilla och inte bryr oss om dom än att börja stirra som fan på dom och stoja runt. Och man kan väl hålla med om det.. :)

När klockan närmare sig fem så tog vi vårt pick och pack och gick hemåt. Handlade lite mat och grillar.
Alla gick hem till sig en stund och vilade innan vi möttes upp hos Evelina och Rickard igen.
Där satte vi igång grillarna och fixade årets första grillning (för dom andra iaf). Det var riktigt gott, och efter lite tjat så satt vi ute. (Jag är inte att leka med när jag är hungrig och jag ville sitta inne)
Det var kallt som fan, men när jag fått mat i mig var jag gladare än någonsin så det sket jag i. Haha.

Efter maten satte vi oss bara och pratade, tjejerna vid ett bord och killarna framför tvn.
Kvällen avslutades med fotboll, Real madrid och Barcelona på tvn. och där somnade både jag och Evelina, haha.
Tack gänget för en underbar dag! :D

Bilder kommer senare, för jag glömde kameran hos Evelina inatt.
Ha det gott ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: