2010-04-06
 16:50:48

KAOOS

Fy fan. Idag var det första dagen på nya jobbet.
Det började igår när vi satt och åt på vägen till Oslo. Får ett sms: hej, vi börjar tidigt imorgon. vi möts på köket kl 05.00.
WHAT??!

Tjejen som i vanliga fall står hela nätterna och gör dom baguetterna jag ska köra ut har tydligen fått ledigt denna veckan, vilket cheferna mycket fyndigt kom på igår. Så det var bara att masa sig upp idag kl 04.00 för att ställa sig och göra ett par hundra baguetter på två timmar!!
Som tur var så var ena chefen med och en tjej till, så det gick fint. Men GUD vad trötta vi var! Iaf Linn och jag :P

Runt sjutiden börjar vi bli ganska så färdiga så chefen tar ett gäng baguetter och kör iväg till skolorna ute i Baerum och jag och Linn fick snällt stå kvar och fortsätta...
Vid åtta var vi färdiga med allt så jag packade in baguetterna till dom två skolorna jag skulle åka till och gav mig iväg. Bara det att när jag satt igång gpsen och kört iväg så ser jag att gpsjäveln inte funkar!!!
Skulle egentligen ha kört till en skola, som jag absolut inte hittar till, först och sen till Björknes (där jag varit innan). Men eftersom gpsen strejkade så fick jag vända och hälsa på Evelina först.
Det gick fint men sen gick det bara utför. Haha. Körde runt i en timme för att hitta till det där jävla stället. Efter några samtal till båda cheferna för att fråga hur långt åt helvete jag kört fel kom jag till slut fram. Men jag var så nära att bara ge upp och stanna mitt på motorvägen alltså. FY FAN.

När man dessutom redan är så jävla trött i huvet så blir det inte så mycket bättre! Baguetterna blev iaf levererade och sen var det bara att styra bilen ut mot NTG, skolan där jag ska vara nu dom två sista månaderna.
Stor fördel är att jag inte längre kommer vara ensam utan jag får sällskap varje dag :)
Fick sluta halv tre, och hemvägen tog faktiskt bara 20 minuter och endast en liten felkörning men det gjorde inget om man jämför med vad jag var med om imorse. Haha :)

Ställde bilen på Björknes och gick hem, orkar inte betala för parkeringen idag. Haha :) Sen dog jag i sängen, verkligen välbehövligt. Kim har ju också börjat på sitt nya jobb idag, och han fick jobba över! Skulle slutat vid tre, men är inte hemma än. håller tummarna för att det har gått bra men det tror jag :)
Nu ska jag nog duscha så jag piggnar till lite och sen ska jag gå och handla. Förhoppningsvis kommer Kim hem snart så jag slipper gå själv (eller bära kanske jag ska säga).

Kanske ska börja vid fem imorgon också, skulle göra det en dag till iaf denna veckan sen blir det normala tider... Vet inte om jag helst gör det imorgon och har det gjort eller få lite sömn denna natten så man orkar med morgondagen. Men har ju inget val iaf. Så bara att göra som dom säger...

Är så kul att Evelina är tillbaka i Oslo, har verkligen saknat henne här! Igår när vi kom hem så tog jag och Kim bara en liten kvällsmacka och sen gick jag ut och gick med Evelina och Rickard :) Mysmys.
Hoppas ni har det bra allihopa! Saknar er där hemma ♥

Evelina, jag och Cim i december!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: